czy cwiczenia w domu sa bezpieczne

Ćwiczenia w domu wydają się wygodną i darmową alternatywą do siłowni. Jednak decydując się na nie, trzeba być bardzo ostrożny i świadomy swojego ciała. Źle dobrane ćwiczenia nie tylko nie dadzą efektów, ale mogą przyczynić się do poważnej kontuzji. Na jakie aspekty należy więc zwrócić uwagę, aby nie zrobić sobie krzywdy?

Programy treningowe

W internecie jest szeroki wybór wielu darmowych programów treningowych, które obiecują nam natychmiastowe efekty. Ćwiczenia z wirtualnym trenerem personalnym wymagają jednak większej dyscypliny i uwagi. Obserwując samemu swoje ciało, możemy nie zauważyć poważnych błędów postawy. Tym sposobem bardzo prosto o kontuzję. Niekiedy ważna jest również sama asekuracja, zwłaszcza jeżeli dopiero zaczynamy swoją przygodę z ćwiczeniami. Dlatego też dobrze, aby ktoś nas obserwował i poprawiał. Zainwestowanie w kilka treningów z trenerem pomoże nam wypracować odpowiednią postawę, której sami tak łatwo nie osiągniemy.

Wybór odpowiedniego poziomu

Jednym z najczęstszych błędów, jaki popełniamy, kiedy zaczynamy ćwiczyć to stawianie sobie za wysokiej poprzeczki. Działa to nie tylko demotywująco, ale również możemy się łatwo przeciążyć. Dotyczy to również treningów w domu. Wybierając intensywne cardio przy słabej kondycji mamy dużą szansę na to, że szybko stracimy siły. Dlatego najlepiej zacząć od podstawowych programów, które wzmocnią nasze mięśnie oraz wydolność. Z czasem możemy dokładać ciężary i inne zaawansowane treningi.

Błędy popełniane w trakcie ćwiczeń

Prawidłowa postawa to niejedyna rzecz, o której należy pamiętać w trakcie wykonywania ćwiczeń. Niezależnie od tego, czy zdecydujemy się na siłownię, czy też domowe zacisze, warto być świadom swojego ciała. Przede wszystkim nie należy zapominać o prawidłowym oddychanie. Jest to kluczowe nie tylko przy treningu brzucha. Nierównomierny dopływ tlenu może znacznie zmniejszyć naszą wydolność, a w skrajnych przypadkach – doprowadzić nawet do omdlenia. Innym błędem, którego należy być świadomym jest za duża częstotliwość. Dlatego też jeżeli chcemy szybkich efektów, codzienne ćwiczenia nie są najlepszym wyborem. Zamiast tego warto skupić się na regularności i dać mięśniom odpocząć i się zregenerować. Tylko tak mają one szansę na rozwój.

Ćwiczenia w domu, jak też uprawianie kalisteniki jest coraz popularniejsze. To nie tylko dobra alternatywa do siłowni, ale również praca nad świadomością swojego ciała. Dlatego też warto skupić się nad tym aspektem, aby osiągnąć spektakularne rezultaty. W tym celu warto skorzystać z pomocy trenerów personalnych.

fot. unsplash.com